Általános Szerződési Feltételek
Kérjük, hogy olvassa el figyelmesen az Általános Szerződési Feltételeinket
I. Bevezetés
Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) azt a szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján a Villa Bella – Badacsony (székhely: 8258 Badacsonytomaj, Vasút u. 1.), a továbbiakban: mint Szolgáltató– elszállásolási szerződést köt a Vendégeivel illetve a Szállás-foglalókkal a vendég-házunkban a szoba foglalásakor
II. Szerződő felek
- A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a
szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le,
úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltatóés a Vendégegyüttesen, amennyiben a
feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Szerződő Felek). - Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy
harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés
feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az
esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen
képviseli-e a Vendéget.
III. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
- A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérésére a Szolgáltató minden esetben írásbeli
ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 24 órán belül nem érkezik konkrét megrendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik. - A Szerződés kizárólag a Vendég írásban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban
megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. - Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi
szóbeli visszaigazolása nem minősül szerződésnek. - A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
- Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a
Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő
előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni. - A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben
a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését. - A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek
személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt
igazolják. A szállodában bejelentés nélkül senki sem lakhat. - A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli
megállapodás szükséges.
IV. Az elszállásolás kezdete és vége
- A szobákat az érkezés napján 15.00 órától biztosítjuk, a korábbi érkezésre előzetes
egyeztetés és visszaigazolást követően van lehetőség. - A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás
szerinti nap 22.00 óráig, joga van arra, hogy visszalépjen a szerződéstől kivéve, ha későbbi érkezési időpont került kikötésre. - A szobákat a távozás napján legkésőbb 11.00 óráig köteles a Vendég elhagyni. A szálloda foglaltságától függően Szolgáltató lehetőséget biztosít késői távozásra, amely
12.00 óráig ingyenes, azt követően a szobaár 50%-a ellenében, 18.00 óráig van rá
lehetőség. A hosszabbítási szándékot Vendég a tulajdonosnál tudja előre jelezni.
Kérésre, díjmentes csomag megőrzést is biztosítunk.
V. Az elszállásolás meghosszabbítása
- A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
- Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.
VI. Vendéglátás
Reggelit kérésre biztosítunk:
felnőtt |
3500 Ft / Fő |
3-14 éves korig |
1750 Ft / Fő |
3 éves kor alatt |
ingyenes |
A reggelit 8.00 és 10.00 óra között fogyaszthatják a vendégek a Vendégház reggelizőjében. A szoba ár ellátást nem tartalmaz!
A reggeli minden szobatípusnál megoldható ÖN erőből (mini konyha van).
VII. Az árak, árgarancia
Az aktuális (szezon) árak a https://villabella.hu odalon megtalálhatóak.
Amennyiben a Vendég szállást foglalt és azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy ezen a szállásáron a Szolgáltató már nem változtathat.
Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA)
ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A közzétett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott ÁFA-t, és az idegenforgalmi adót (IFA).
A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (IFA) módosulása miatt
a többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
VIII. Hotel-Foglalási Szabályzat
A Szolgáltató által email-ben adott árajánlatot szobafoglalásra, illetve az online foglalás (booking.com ügyfél-szolgálatán) keresztül megvalósuló foglalásokat – Önnek mint Szállás-foglalónak meg kell erősíteni ezt az előre-fizetéssel (letét) utalásával. Ez a szobafoglalás bruttó értékének a 30%-ka. Előrefizetés hiányában az Ön foglalása törlésre kerülhet.
Fizetés módja, fizetési feltételek
- ELŐRE-FIZETÉS: A szobafoglalás (bruttó) összegének 30%-át át kell utalni tetszőleges időpontban (1-3 napon belül). Az előrefizetéssel (letét utalással) – Ön mint a Szállás-foglaló megerősíti ezt a foglalást. Az előleg beérkezésével a Szolgáltató egy visszaigazoló emailt fog küldeni a tranzakcióról és a hotel-szoba foglalásról.
LETÉT: a gyakorlatban egyfajta kötbért jelent, amely a szállás összegébe a kiegyenlítéskor beleszámít, de a foglalás határidőn túli visszamondása esetén elvész
UTALÁSHOZ: számla szám |Sopron Bank: 17600059-00106474-00000017 | Buti Róbert | IBAN: HU56 17600059-00106474-00000017 (nemzetközi bankszámla.sz) | SWIFT(BIC): EHBB HUHS
Mi az az előlegszámla?
Az előlegszámla egy Díjbekérő, amelyet a szoba rendelésekor előre kifizetett összegről kapsz, mint egy igazolás (online bankkártyás, előre utalásos fizetés esetén). Az előleg számlád a szobaár kifizetése (érkezési napon végszámla) – kerül kiállításra, mert a megrendelésed és a a teljesülés időpontja elkülönül egymástól.
Végszámla: a szolgáltatás (szobaár bruttó ár) teljes árát tartalmazza majd [teljes ár mínusz az előlegként bekért összeg]
- A megrendelt szolgáltatás, hotel-szobák ellenértéke fizethető a helyszínen készpénzzel (Forint-ban vagy Euro-ban), bankkártyával vagy hitelkártyával (MasterCard, Visa, Maestro, Visa Elektron),
illetve Szép Kártyával (OTP, K&H). >> POS-Terminál - FIZETÉS: a fennmaradó összeget (az aktuális szobaár a letét összegével csökkentve) – a helyszínen kérjük rendezni az [érkezés napján]: készpénzzel vagy VISA, MasterCard, Maestro illetve Szép Kártyát is elfogadunk.
Az érkezési dátumon alapuló végszámlát állítunk ki a vendégnek.
IX. Lemondási feltételek
Amennyiben a szálloda ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási és módosítási feltételek a következők:
- Amennyiben a lemondás legkésőbb az érkezés napja előtt 3 nappal megtörténik, kötbérmentesen lemondható, foglalási díj nem kerül felszámításra.
- A határidőn túli (3 napon belüli) lemondás, illetve meg nem jelenés esetén a kötbér mértéke a befizetett előleg összege.
X. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
- A Szolgáltató jogosult a szállás szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
- a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt;
- a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott – előlegfizetési kötelezettségét a kötbért – a meghatározott időpontig.
- A Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá.
XI. A Vendég kötelességei
- A megállapodás szerinti díj megfizetése: a visszaigazolásban rögzített határidőig, vagy a szállás-szolgáltatási szerződés befejeződésekor esedékes.
- A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.
- A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében 2012. január 1-től a szálloda nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében a szálloda szobáiban, reggeliző helyiségben, közösségi területein a magyar jogszabályok értelmében dohányozni a dohányzásra kijelölt helyen kívül tilos! Dohányzásra az arra kijelölt helyen van lehetőség. A szobákban, illetve az épületben történő dohányzás esetén alkalmanként 30.000 Ft kártérítési összeget számolunk fel.
- A szobákat és a szálloda közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.
- HÁZIREND betartása – a szobai-mappában elhelyezett [házirend] elolvasása illetve tudomásul vétele minden Vendég számára – kötelező érvényű.
- Elutazáskor a Vendég köteles a szobakulcsot a tulajdonosnál leadni. Ennek elmulasztása, illetve a kulcs(ok) elvesztése vagy megsemmisülése esetén a Szolgáltató jogosult az adott szobakulcs(ok) után kártérítési díjat felszámítani, melyet a Vendég távozáskor köteles megfizetni.
- A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató a Vendég vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. A Vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárt a Szolgáltatónak megfizetni (pl. extra takarítás: min. bruttó 10.000 Ft ártól, a helyzet súlyosságától függően).
XII. A Vendég jogai
- A szállás szolgáltatási szerződés megkötésével a Vendég jogosultságot szerez a bérelt helyiségek szobák és a hozzájuk tartozó egyéb helyek-helyiségek szokásos használatára.
- A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
XIII. Szolgáltatások
A Villa Bella ingyenes szolgáltatásai:
- Díj mentes parkolás a ház előtti parkolóban
- WIFI kapcsolat a szobákban,
- Szobai klímák használata [a szoba ár tartalmazza , extra díj nincs felszámítva]
Térítés ellenében igénybe vehető szolgáltatások:
- Szobai pótágy használata
- Transzfer
XIV. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
- Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a megőrzésre átvételt kifejezetten megtagadta, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
2. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért - A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
XV. A Szolgáltató kötelezettségei
- A szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatások az érvényes előírások, szolgáltatás szerinti teljesítése.
- A Vendég írásos panaszának kivizsgálása és a probléma kezeléséhez szükséges lépések megtétele, azok írásban történő rögzítése.
- A szállodán belüli területen, valamint a teraszokon Vendégeink nyugalma érdekében 23.00 órát követő időszakban hangoskodni tilos, beleértve a szobák belső tereiben történő zavaró hangerejű televíziózást, zenehallgatást – melynek betartásáért a tulajdonos felel.
XVI. Ajánlatok, kedvezmények
- Az aktuális ajánlatok, kedvezmények a vilabella.hu oldalon folyamatosan
meghirdetésre kerülnek. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni szobafoglalásra vonatkoznak.
XVII. A pótágyra vonatkozó feltételek
- Pótágy igényt a szolgáltatóval előzetesen, a foglalással egy időben egyeztetni szükséges. Életkortól független a szobai pótágy
- A pótágyak minden esetben egy légtérben van a kétágyas szobában.
XVIII. Panaszkezelés
- A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
- Vendég a szálloda működésével, a foglalásokkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseivel és esetleges panaszaival az alábbi elérhetőségeken:
Cím: 8258 Badacsonytomaj, Vasút u. 1
Elektronikus levelezési cím: badacsony@villabella.hu
Telefonszám: +36 30 628 1511 - A fogyasztónak minősülő Vendég a fogyasztóvédelemmel összefüggő
jogszabálysértés esetén a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz, illetve a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat: www.jarasinfo.gov.hu - A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre a Ptk., valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szabályai és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szól 200. évi CVIII. törvény, valamint az 1997.
évi CLV. törvény rendelkezései az irányadóak.
Jogi Nyilatkozat
Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a honlapunkon megjelenő adatok,
dokumentumok, információk, képek, ábrák, írások, és grafikák, illetve a honlap Ön képernyőjén megjelenő kialakítása a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény, illetve a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései értelmében védelem alatt állnak.
A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén Ön elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal.
Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a szálloda honlapján tüntet fel, illetve az érvényes és hatályos ÁSZF-et a szálloda reggelizőjében is elhelyezi.
Kelt: Badacsonytomaj, 2021. május 3.